HedemoraNytt

Man gripen för olaga intrång i vårdinrättning i Falun

Bilden visar baksidan av en vit polisbil med blå och gul reflekterande dekor. Bilens varningsljus på taket är tända och avger ett starkt blått sken. En person, klädd i mörka kläder som ser ut att vara en uniform med utrustningsbälte och väst, står bredvid bilens förardörr vilken är öppen. Personen är vänd bort från kameran, vilket gör att ansiktet inte syns. Delar av träd eller buskar, med grönt lövverk, skymtar i förgrunden och bakgrunden, vilket indikerar att bilden är tagen utomhus.
Illustrationsbild: LENNART ANGERMUND - Mostphotos

En man i 45-årsåldern greps efter att ha olovligen tagit sig in i en vårdinrättning i Falun under natten. Polisen upprättade anmälan om olaga intrång.

Annons

Polisen rapporterar

Under natten har det varit lugnt operativt i Dalarnas län. En händelse som rapporterats är att en man i 45-årsåldern olovligen tog sig in i en vårdinrättning i Falun.

Mannen greps på plats av en ordningsvakt. När polisen anlände upprättades en anmälan om olaga intrång.

Källa: Polisen
Annons

Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.

Fler artiklar i Blåljus